Πηγη: Lenin Reloaded
25/1/2012, Το Βήμα
Γεωργιάδης: Το ΠΑΜΕ κάνει αντάρτικο για να υπογραφούν συμβάσεις
Για «απειλές σε εταιρείες της Ζώνης» κάνει λόγο ο υφυπουργός Ναυτιλίας
Επίσημες καταγγελίες εκπροσώπων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος για απειλή άσκησης βίας από συνδικαλιστικούς εκπροσώπους εργαζομένων προκειμένου να υπογράψουν συμβάσεις εργασίας, επικαλέσθηκε στην εβδομαδιαία συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Άδωνις Γεωργιάδης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά του ανέφεραν πως «μας εκβιάζουν να τις υπογράψουμε». Ωστόσο δεν θέλησε να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις λέγοντας πως το θέμα της Ζώνης θα τεθεί υπό συζήτηση με μέλη διακομματικής επιτροπής αφού πρώτα κλείσει ο «φάκελος» της Ακτοπλοϊας που είναι ανοικτός αυτή την περίοδο.
Παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση προς το ΠΑΜΕ λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν ανέχομαι να μοιράζεται το κράτος την εξουσία του με το ΠΑΜΕ». Ταυτόχρονα, ξεκαθάρισε πως δεν θα το αφήσει να κάνει «αντάρτικο» στην Ζώνη.
Ο κ. Γεωργιάδης συμπλήρωσε ότι δεν μπορεί να υποκρίνεται πως δεν βλέπει την κατάσταση που επικρατεί στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και παραδέχθηκε πως υπάρχει μεγάλη ανεργία στο συγκεκριμένο χώρο την ίδια στιγμή που στα ναυπηγεία της Τουρκίας υπάρχει πολυήμερη αναμονή για την κατασκευή πλοίων.
Σχετικά με τα οικονομικά αιτήματα των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εργατών στην Ζώνη, ορισμένα από αυτά τα χαρακτήρισε ως εξωπραγματικά, επισημαίνοντας πως σε μια περίοδο με δραματική περικοπή των μισθών δεν γίνεται κάποιοι να νομίζουν ότι μπορούν να αποφύγουν αυτή την θυσία.
Για το θέμα της αλλαγής της τιμολογιακής πολιτικής των Ελληνικών Πετρελαίων είπε πως αντιλαμβάνεται το πρόβλημα ρευστότητας της επιχείρησης ωστόσο χαρακτήρισε την κίνηση τους ως «βεβιασμένη και καθόλου κομψή». Σημείωσε ακόμη ότι έχει ενημερωθεί ήδη για το θέμα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης για περαιτέρω ενέργειες αλλά και το γραφείο του Πρωθυπουργού.
Για τα ζητήματα της ακτοπλοϊας ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι έχει γίνει μια πρώτη συνάντηση με αρμόδιους τομεάρχες από το ΠΑΣΟΚ και την Νέα Δημοκρατία στο πλαίσιο της συζήτησης του θέματος σε διακομματικό επίπεδο. Και αναμένει τις εισηγήσεις τους επί των προτάσεων που έχουν καταγραφεί στο πρόσφατο πόρισμα της επιτροπής για την ακτοπλοϊα - όπου περιλαμβάνονται προτάσεις και των ναυτεργατών και των εφοπλιστών - προκειμένου να δρομολογηθούν οι όποιες αποφάσεις ληφθούν καθώς «συμφωνήσαμε ότι δεν έχει νόημα να αναβάλουμε την λύση των προβλημάτων».
27/1/2012, Καθημερινή
Συνδικαλιστικοί εκβιασμοί μαραζώνουν τη Ζώνη Περάματος
Στο έλεος των ακραίων συνδικαλιστικών διεκδικήσεων βρίσκεται ο κλάδος των ναυπηγοεπισκευών στη Ζώνη του Περάματος, καθώς αυξάνεται ο αριθμός επιχειρήσεων που καταγγέλλουν εκβιασμούς και πιέσεις από τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ για να υπογράψουν συμβάσεις εργασίας που «μαθηματικά οδηγούν τις επιχειρήσεις στην καταστροφή». Μάλιστα, οι συγκεκριμένες καταγγελίες έφθασαν και μέχρι τον υφυπουργό, αρμόδιο για θέματα Ναυτιλίας, Αδωνι Γεωργιάδη ο οποίος προειδοποίησε ότι το «αντάρτικο του ΠΑΜΕ στη Ζώνη» δεν θα συνεχιστεί. «Δεν ανέχομαι να μοιράζεται το κράτος την εξουσία με το ΠΑΜΕ» τόνισε.
Ο ίδιος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «δεν είναι δυνατόν να μιλάς για ανεργία 70% στη Ζώνη Περάματος και ταυτόχρονα να ζητείς αύξηση στο μεροκάματο», καταγγέλλοντας τo συνδικάτο Μετάλλου, που ελέγχεται από το ΠΑΜΕ, ότι εκβιάζει επιχείρηση για να υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τον υφυπουργό, μέλη του ΠΑΜΕ σταμάτησαν τις εργασίες επισκευών στο πλοίο «Σούπερ Φέρυ 2», της εταιρείας Golden Star ferry, που επρόκειτο να παραδοθεί άμεσα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για να ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα, Ανδρο, Τήνο και Μύκονο στις 5 Φεβρουαρίου.
Να σημειωθεί ότι αρκετοί πελάτες της Ζώνης, κατά καιρούς, έχουν αποδώσει ευθύνες στα συνδικαλιστικά σωματεία που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος για υπερβολικές και συχνά εξωπραγματικές απαιτήσεις με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να βρίσκονται στο «κόκκινο» αλλά και να χάνονται πελάτες οι οποίοι «ακούν τη λέξη απεργία και φεύγουν».
Μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος της Ενωσης Βιοτεχνών, Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιώς Θ. Πιτσιρίκοςαναρωτήθηκε: «όταν σε υποχρεώνουν να πληρώνεις ημερομίσθιο το οποίο σε σύνολο κόστους είναι 215 ευρώ (μεικτά) για 5,5 ώρες εργασίας την ημέρα, πώς μπορείς ως επιχείρηση να είσαι ανταγωνιστική και να πωλήσεις το προϊόν σου;». Κατά τον ίδιο η όλη συμπεριφορά των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ διαμορφώνει αρνητικό κλίμα στην αγορά. «Εχουμε ενημερώσει όλα τα μέλη μας να μην υποκύψουν στις πιέσεις και υπογράψουν τη σύμβαση που τους προωθεί το ΠΑΜΕ, διότι η καταστροφή τους θα είναι θέμα χρόνου» είπε ο Θ. Πιτσιρίκος.
Αρκετοί πλοιοκτήτες οι οποίοι προτιμούσαν το Πέραμα για τις επισκευές στα πλοία τους, καθώς οι εργαζόμενοι στη Ζώνη θεωρούνται από τους καλύτερους στο είδος τους παγκοσμίως, αποφεύγουν πλέον να κλείνουν συμφωνίες για επισκευές για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί το εργασιακό κόστος θεωρείται πολύ υψηλό σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά ναυπηγεία και δεύτερο και σημαντικότερο, διότι σχεδόν ποτέ δεν παραδίδονται τα πλοία στην ώρα τους προκαλώντας σημαντικές οικονομικές ζημίες στις πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν προγραμματισμένους ναύλους.
To Συνδικάτο Μετάλλου
Από την πλευρά του ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου -το οποίο πρόσκειται στο ΠΑΜΕ- μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Κανάλι 1» του Πειραιά ανέφερε ότι ουδέποτε διατυπώθηκαν απειλές και υποστήριξε ότι θα ζητηθεί η εισαγγελική διερεύνηση των καταγγελιών, ενώ θα ακολουθήσει και σειρά κινητοποιήσεων από την ερχόμενη εβδομάδα. Ο ίδιος υποστήριξε ότι υπάρχει «συγκεκριμένη ομάδα επιχειρηματιών που είναι αυτοί που απειλούν συναδέλφους τους επιχειρηματίες να μην υπογράψουν τις τοπικές επιχειρησιακές συμβάσεις που προτείνει το συνδικάτο μετάλλου και τους πιέζουν να μην εκτελέσουν συμβόλαια για ναυπηγοεπισκευές που έχουν ήδη κλείσει». Σύμφωνα με τον κ. Πουλικόγιαννη τα σωματεία της Ζώνης προτείνουν επιχειρησιακές συμβάσεις ίδιες με αυτές που είχαν συμφωνηθεί από το 2010.
16/6/2013, Καθημερινή
Πλήρης εγκατάλειψη στη Ζώνη Περάματος
Χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και επενδύσεις και με μια εργασιακή τάξη πραγμάτων που παγιώνει αντί να αμβλύνει το αδιέξοδο
Του Γιαννη Παλαιολογου
Εισερχόμενος κανείς ανενόχλητος –παρά την πινακίδα περί αυστηρής απαγόρευσης εισόδου στους μη έχοντες εργασία– στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) Περάματος, αντικρίζει γερασμένους, ακινητοποιημένους γερανούς, αποθήκες με σπασμένα παράθυρα και κενές προβλήτες. Αδέσποτα σκυλιά περιφέρονται νωχελικά από ίσκιο σε ίσκιο, ενώ υπάρχουν πολλά σταθμευμένα αυτοκίνητα, που δεν ανήκουν όμως σε εργαζομένους, όπως σε καλύτερες εποχές, αλλά σε επιβάτες που παίρνουν το φέριμποτ για τη Σαλαμίνα. Σε μία από τις δύο πλωτές δεξαμενές, γίνονται κάποιες εργασίες υδροβολισμού σε ένα μεσαίου μεγέθους επιβατηγό-οχηματαγωγό, αλλά η κίνηση γενικά είναι περιορισμένη: η Ζώνη, από πάλλουσα καρδιά της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα, έχει μεταβληθεί περίπου σε έρημη χώρα και σε σύμβολο της αδυναμίας της χώρας να εκμεταλλευθεί τα πλεονεκτήματά της. Εδώ και αρκετό καιρό, αλλά με επιταχυνόμενους ρυθμούς στην περίοδο της κρίσης, το Πέραμα βρίσκεται σε παρακμή, θύμα έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού, ανεπαρκών επενδύσεων σε νέες υποδομές, αλλά και μιας εργασιακής τάξης πραγμάτων που παγιώνει, αντί να αμβλύνει, το αδιέξοδο. Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 υπήρχαν ακόμα στη Ζώνη 1.730 κύριες επιχειρήσεις.
Σήμερα έχουν απομείνει μόνο 430 κύριες επιχειρήσεις, πολλές εκ των οποίων, σύμφωνα με επιχειρηματίες του κλάδου, κινδυνεύουν με οριστικό λουκέτο. Ο αριθμός των δορυφορικών επιχειρήσεων έχει επίσης βυθιστεί, στις 200 περίπου. Η ανεργία στη ΝΕΖ ξεπερνάει το 90% από τους 5.000 εν δυνάμει εργαζομένους – μόλις 350 με 500 θα βρουν εργασία μία μέση ημέρα.
[...]
Από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, ωστόσο, κατά τους εργολάβους του Περάματος, αυτά τα διαχρονικά προβλήματα εντάθηκαν. Καταλυτικής σημασίας σε αυτήν την κατεύθυνση ήταν η ενίσχυση του ανταγωνισμού στη Μεσόγειο από νέες μονάδες, ειδικά στην Τουρκία. Κρίσιμο ρόλο, όμως, όπως λέει ο κ. Αθανασόπουλος, έπαιξε και η αυξανόμενα άκαμπτη στάση των συνδικάτων των εργαζομένων στη Ζώνη, που όλα, με προεξάρχον το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, τελούν εδώ και χρόνια υπό τον έλεγχο του ΠΑΜΕ. Οι καταγγελίες είναι γνωστές: υπέρογκες μισθολογικές απαιτήσεις, που ενίοτε αναπροσαρμόζονται προς τα πάνω υπό την απειλή απεργίας αφού ξεκινήσει η επισκευή, τρομοκρατία κατά εργαζομένων οι οποίοι επιθυμούν να εργαστούν σε επίπεδα χαμηλότερα της επιχειρησιακής σύμβασης που έχουν συνάψει τα συνδικάτα με όσους εργολάβους τις υπέγραψαν από το 2010 και μετά (ημερομίσθιο 100,80 ευρώ, 90,72 ευρώ για τρεις ώρες υπερωρία), συχνότατες επισκέψεις των επιτροπών υγιεινής και ασφαλείας σε ναυπηγοεπισκευαστές που δεν συμμορφώνονται στις απαιτήσεις των συνδικαλιστών κ.ο.κ. Σύμφωνα με την Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστών, το ημερήσιο κόστος εργασίας στην Τουρκία είναι μικρότερο του ενός τετάρτου, ενώ στη Ρουμανία είναι το ένα έβδομο.
Μέλη του Συνδικάτου Μετάλλου που συνάντησε η «Κ» στο παράρτημά τους κοντά στην κεντρική πύλη είχαν μία κάπως διαφορετική ερμηνεία για τα πράγματα. «Σε μια χώρα που δεν έχει δεξαμενές, δεν έχει υποδομές» – το κόστος, για το Πέραμα, της απαγόρευσης ναυπήγησης εμπορικών πλοίων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από την Κομισιόν τονίστηκε τόσο από εργοδότες όσο και από συνδικαλιστές – «το πρόβλημα είναι τα μεροκάματα του κόσμου!», σχολιάζουν ειρωνικά. Οπως ισχυρίζονται, «δεν ζητάμε αυξήσεις», αλλά την αποφυγή μειώσεων, καθώς «τα ημερομίσθια που δουλεύουμε δεν επαρκούν όταν δεν έρχονται καράβια». Αρνούνται δε ότι προβαίνουν, ιδιαίτερα στην εποχή της κρίσης, σε εκβιαστικές κινητοποιήσεις: «Οι εργολάβοι είναι αυτοί που εκβιάζουν τους εργαζομένους να δουλεύουν για εξευτελιστικούς μισθούς».
[...]
Η τραγική κατάσταση που επικρατεί, για την οποία αρκετοί πλέον –συμπεριλαμβανομένου και του δημάρχου– μέμφονται το ΠΑΜΕ, έχει οδηγήσει σε ακροδεξιά αντίδραση. Τα ποσοστά της Χρυσής Αυγής στον Δήμο Περάματος έφτασαν στις εκλογές του Μαΐου 2012 στο 11,49%, από 0,54% –83 ψήφους– στις εκλογές του 2009. To ΚΚΕ, παραδοσιακά ισχυρό στην περιοχή της Ζώνης (το 2009 έλαβε 12,15% των ψήφων στο Πέραμα), είδε τα ποσοστά του τον Ιούνιο του 2012 να υποχωρούν στο 6,57%.
Ισως ως αποτέλεσμα της αποδυνάμωσης αυτής, επιχειρηματίες της Ζώνης βλέπουν μια βελτίωση της στάσης των συνδικάτων κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Το σενάριο απόκτησης του ΟΛΠ, και συνεπώς της Ζώνης, από την Cosco θα μπορούσε να δώσει το έναυσμα για μερική αναγέννηση του Περάματος (η κινεζική εταιρεία φέρεται να έχει δεσμευθεί για σημαντικές επενδύσεις και προώθηση της ΝΕΖ μέσω επιθετικού marketing). Από την έκβαση της διαδικασίας θα εξαρτηθεί όχι μόνο το μέλλον του πολύπαθου Περάματος, αλλά και η τύχη της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής τέχνης, η οποία θα ήταν κρίμα, μετά σχεδόν τρεις χιλιετίες που επιβίωσε και με την Ελλάδα να διαθέτει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, να εκλείψει τώρα.
8/9/2013, Χρυσή Αυγή (δεν δίνεται λινκ στον ιστότοπο των ναζί)
Οι καταγγελίες από τους εργαζόμενους πολλές και συγκεκριμένες, καταδεικνύουν τους πραγματικούς ενόχους.Οι εργαζόμενοι ξέρουν τους υπαίτιους «με το μικρό τους όνομα». Και όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν, υπαίτιοι για την καταστροφή είναι το κράτος που δημιούργησαν τα 2 κόμματα που συμμετέχουν και στην σημερινή συγκυβέρνηση αλλά κυρίως η γάγγραινα του ψευτοσυνδικαλισμού του ΠΑΜΕ και της αριστεράς!
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Το ΠΑΜΕ που χωρίς πραγματική δύναμη στην ζώνη, διαστρεβλώνοντας και αλλιώνοντας τις συνθέσεις των Δ.Σ. στα συνδικάτα μετάλλου, έπαιρνε αποφάσεις για αδικαιολόγητες απεργίες σε ολόκληρη την ζώνη. Αλλοδαποί παράνομοι, εργαζόμενοι σε κονσερβοποιεία, αποφάσιζαν να κλείσουν για εβδομάδες την ζώνη «για την αλληλεγγύη των λαών στην Νικαράγουα» και στην πράξηακύρωναν τις προθεσμίες παράδοσης των πλοίων στους πλοιοκτήτες. Με απειλές και τραμπουκισμούς στους εργαζόμενους για να συμμετέχουν στις απεργίες που διοργάνωνε το ΠΑΜΕ, τρομοκρατούσαν τους πλοιοκτήτες που πλέον ΔΕΝ τολμούν να φέρουν τα καράβια τους για επισκευή στο Πέραμα, αλλά τα πάνε απέναντι στην Τουρκιά. Οι μόνοι χαμένοι τελικά από όλο αυτό είμαστε ΜΟΝΟ εμείς. Οι πραγματικοί εργαζόμενοι της ζώνης που σήμερα δεν βρίσκουμε δουλειά πουθενά!»
Όπως συνέχισαν στις καταγγελίες τους οι εργαζόμενοι: «Τα πραγματικά προβλήματα της ΝΕΖ Περάματος δεν βρήκαν ποτέ λύση. Τα εργατικά ατυχήματα συνέχισαν να είναι σύνηθες φαινόμενο αφού μετά τους εκβιασμούς και τις απεργίες, το ΠΑΜΕ έφευγε, και η απειλή της ανεργίας ερχότανε. Αντί το σωματείο να κάνει αποδοτικές συνεννοήσεις και σωστές επαφές με τους υπεύθυνους των εταιρειών και τους πλοιοκτήτες, αντί να έκαναν την μεγαλύτερη ναυπηγοεπισκευαστική επισκευαστική ζώνη στα βαλκάνια, ζώνη δημιουργίας, καταπολέμησης της ανεργίας, με εργαζόμενους που θα εργάζοταν με ασφάλεια, έμεινε στις ψεύτικες υποσχέσεις ενώ οι παρεμβάσεις των συνδικα-λησταράδων του ΠΑΜΕ, κατα κάποιο περίεργο τρόπο, λειτουργούσε υπέρ της ασυδοσίας των συμφερόντων και κατά των πραγματικών συμφερόντων των εργαζομένων που το μόνο που ήθελαν ήταν δουλειά και ασφάλεια...»
Σήμερα η κατάσταση είναι τραγική καθώς λίγες είναι οι επιχειρήσεις που έχουν απομείνει ανοιχτές και δίνουν δουλειά σε Έλληνες. Καθημερινά όμως και αυτές κινδυνεύουν με λουκέτο, είτε λόγω αναδουλειάς, είτε εξαιτίας των επαίσχυντων μέτρων που παίρνει συνεχώς και αδιαλείπτως η μνημονιολάγνα συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ!
Οι εργαζόμενοι ζήτησαν την στήριξη της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ στην δημιουργία ενός νέου σωματείου μέσα στη ΝΕΖ Περάματος ώστε να συνεχίσουν να ελπίζουν. Οι Χρυσαυγίτες Βουλευτές δεσμεύτηκαν να βρίσκονται δίπλα τους σε όποια απόφαση και άν πάρουν, γιατί το όραμα των εργαζομένων είναι κοινό με της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ. Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος να ξαναγίνει, ζώνη ασφαλούς εργασίας, ελπίδας και δημιουργίας, δύναμη υγιούς ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια, συχνά, αργούν να δημοσιευθούν γιατί πρέπει πρώτα να ελεγχθεί ότι δεν είναι υβριστικά ή διαφημιστικά (κανένας άλλος έλεγχος δεν γίνεται) και επειδή το blog δεν είναι η δουλειά μας, αλλά το "ψώνιο" μας, ελέγχονται μόνο μια φορά τη μέρα.