Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο
Παπούλια με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις της
COSCO στον Πειραιά απέστειλαν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας
(ΟΜΥΛΕ), η Ένωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, η Ένωση Μονίμων
Υπαλλήλων ΟΛΠ, η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και
Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών ΟΛΠ.
Παπούλιας: "1.000 εργαζόμενοι διαβιούν κάτω από καλές συνθήκες"
To μεσημέρι της προηγούμενης Τετάρτης, ο Πρόεδρος της
Δημοκρατίας επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της COSCO στον Πειραιά (ΣΕΠ
ΑΕ), συνοδευόμενος από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή
Μουσουρούλη.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Παπούλιας είπε, πως έζησε από κοντά
την αποδοτικότητα της ελληνοκινεζικής συνεργασίας και μίλησε για μία
μεγάλη επένδυση από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, η οποία, όπως τόνισε,
"δεν θα είναι η τελευταία", καθώς "μετά την επιτυχημένη επίσκεψη του
Πρωθυπουργού περιμένουμε και άλλους επενδυτές" από την Κίνα.
Απολύσεις και καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων
Οι συνδικαλιστικές ενώσεις στον ΟΛΠ απευθύνονται στον
πρόεδρο της Δημοκρατίας, ζητώντας του να τον επισκεφθεί ξανά προκειμένου
να διαμορφώσει "μία πραγματική και αντικειμενική εικόνα" για το τι
συμβαίνει εκεί ενώ τονίζουν ότι η προβλήτα δεν είναι κατασκευή της COSCO
αλλά του Δημόσιου ΟΛΠ. Υπενθυμίζουν επίσης τις απολύσεις που έχουν
σημειωθεί καθώς και την καταπάτηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.
"Παραλείψατε να ζητήσετε επίσημα στοιχεία της Επιθεώρησης
Εργασίας. Αν το είχατε κάνει, θα διαπιστώνατε ότι απασχολούνται περίπου
260 εργαζόμενοι", σημειώνουν μεταξύ άλλων και σχολιάζοντας τη δήλωση
Παπούλια περί χιλίων εργαζομένων. .
Ολόκληρη η επιστολή:
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,
Στις 30.5.2013 επισκεφθήκατε την προβλήτα ΙΙ του container terminal, που έχει παραχωρηθεί στην COSCO (ΣΕΠ).
Εκφράσατε το θαυμασμό σας για την προβλήτα αυτή, η οποία
όμως δεν είναι επένδυση της COSCO αλλά έχει κατασκευαστεί από τον
Δημόσιο ΟΛΠ. Η σημερινή της αξία ανέρχεται στα 300 εκ. ευρώ.
Παραλείψατε να επισκεφτείτε την Προβλήτα Ι, την οποία
διαχειρίζεται ο ΟΛΠ και η οποία κατασκευάστηκε το 2010 με κεφάλαια του
ΟΛΠ, αξίας 190 εκ. ευρώ. Η επένδυση αυτή προέκυψε ως ανάγκη, εξαιτίας
της παραχώρησης της μεγάλης προβλήτας ΙΙ στην COSCO. Μία από τις
συνέπειες αυτής της παραχώρησης ήταν η απώλεια 450 θέσεων εργασίας στον
ΟΛΠ.
Θεωρήσατε σημαντική εξέλιξη την έλευση του τραίνου στο
σταθμό εμπορευματοκιβωτίων. Όμως αυτό έγινε το 2006, μετά από συμφωνία
μεταξύ των ΟΛΠ και ΟΣΕ πριν από την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ. Η
επένδυση έγινε με χρήματα του ελληνικού λαού και κονδύλια από την ΕΕ.
Αυτό αποσιωπάται και επικοινωνιακά επιχειρείται να πιστωθεί ως επένδυση
της COSCO.
Μιλήσατε κύριε Πρόεδρε, για απασχόληση χιλίων εργαζομένων
στον προβλήτα ΙΙ (COSCO), όπως ασφαλώς σας ενημέρωσαν, ενώ παραλείψατε
να ζητήσετε επίσημα στοιχεία της Επιθεώρησης Εργασίας. Αν το είχατε
κάνει, θα διαπιστώνατε ότι απασχολούνται περίπου 260 εργαζόμενοι.
Θα έπρεπε επίσης να ενημερωθείτε κύριε Πρόεδρε, εάν στον
προβλήτα II που είναι υπό τη διαχείριση της COSCO υπάρχουν ΣΣΕ, καθώς
και δυνατότητα λειτουργίας Συνδικαλιστικών Οργανώσεων, όπως το Σύνταγμα
της χώρας μας ορίζει.
Είναι γνωστό ότι είναι ο μοναδικός προβλήτας στην Ευρώπη που
δεν αναγνωρίζονται συνδικαλιστικά δικαιώματα, καθώς και δυνατότητα
σύναψης ΣΣΕ.
Το γεγονός αυτό έχει αποτελέσει αντικείμενο επανειλημμένων
καταγγελιών του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Δικτύου Εργαζομένων στα
Λιμάνια / International Dockworkers Council (IDC).
Κύριε Πρόεδρε, προκειμένου να επαληθεύσετε όλα όσα σας
αναφέρουμε, σας προσκαλούμε να επισκεφθείτε τον ΟΛΠ, να συζητήσετε με
εργαζόμενους και συναλλασσόμενους στο λιμάνι και να διαμορφώσετε
πραγματική και αντικειμενική
εικόνα.
Με εκτίμηση
Οι Διοικήσεις των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων στον ΟΛΠ
Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.)
Ένωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ
Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ
Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ
Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών ΟΛΠ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια, συχνά, αργούν να δημοσιευθούν γιατί πρέπει πρώτα να ελεγχθεί ότι δεν είναι υβριστικά ή διαφημιστικά (κανένας άλλος έλεγχος δεν γίνεται) και επειδή το blog δεν είναι η δουλειά μας, αλλά το "ψώνιο" μας, ελέγχονται μόνο μια φορά τη μέρα.