Δεύτερη μέρα που το ζήτημα της παράστασης στο θέατρο Χυτήριο μονοπωλεί την ειδησιογραφία. Δεύτερη μέρα, που η Χρυσή Αυγή μετά από ένα τριήμερο απουσίας από την επικαιρότητα λόγω της επίσκεψης Μέρκελ και των λαϊκών κινητοποιήσεων από τις οποίες, φυσικά, απουσίαζε, είναι πρώτη μούρη (και τι μούρη) στα κανάλια. Το ζήτημα αυτό έχει πολλές παραμέτρους στις οποίες θα θέλαμε να σταθούμε.
Η παρουσία της Χρυσής Αυγής και η στάση των βουλευτών της αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι πρόκειται για μια καθαρά ναζιστική οργάνωση. Υιοθετούν πλήρως πολιτικές και δράσεις που εφάρμοζε ο Χίτλερ στη Ναζιστική Γερμανία. Δεν είναι μακρυά η μέρα που, αν τους δώσουμε ως κοινωνία το δικαίωμα, θα κάψουν βιβλία και θα απαπαγορεύσουν τραγούδια του Θεοδωράκη, του Λοΐζου, ποιήματα του Βάρναλη, του Ρίτσου κλπ. Άλλωστε, αυτοί δεν το κρύβουν. Έχουν τατουάζ με ναζιστικά σύμβολα, σε κάθε ευκαιρία βάζουν το Χίτλερ εξώφυλλο στο περιοδικό τους, γράφουν κείμενα που υμνούν τους Ναζί και μια σειρά άλλων αποδείξεων ότι είναι ΝΑΖΙ. Και μόνο το βίντεο με το βουλευτή Παναγιώταρο να βρίζει παραπέμποντας μόνο σε κάφρους των γηπέδων όταν, μάλιστα, είναι εκτός εαυτού δείχνει και την ποιότητά τους, που συμβαδίζει απόλυτα με τα πιστεύω τους.
Σαφέστατα, η παρουσία των Χρυσαυγιτών, οι τραμπουκισμοί και οι απειλές του στύλ "Αυτά στην Ελλάδα τέλος" είναι ανατριχιαστικά και χρίζουν δράσης ώστε να αποκρουσθούν. Άλλωστε, οι ναζιστές δεν έχουν καμία σχέση με την ορθοδοξία. Βουλευτή με το ψευδώνυμο "Καιάδας" έχουν, που σφάζει κότες πάνω στην σκηνή όταν εκτός από φασίστας γίνεται και μπασίστας. Επίσης, πολλοί από δαύτους είναι δωδεκαθεϊστές, παγανιστές κλπ. Θεωρούμε, ότι οι Χρυσαυγίτες βρήκαν ευκαιρία με αυτά τα καραγκιοζιλίκια να εμφανισθούν ξανά στα (πορνό)-κάναλα, μιας και 3 μέρες που αυτά ασχολούνταν με τη Μέρκελ και τις διαδηλώσεις, η Χρυσή Αυγή απουσίαζε από την επικαιρότητα όπως απουσίαζε και από τις κινητοποιήσεις του ελληνικού λαού. Βρήκαν, λοιπόν, πάτημα και να ανοίξουν το δρόμο της λογοκρισίας και να βγουν στο γυαλί.
Πέρα από αυτά, θα θέλαμε να διαχωρίσουμε την δράση της Χρυσής Αυγής και την προσπάθεια της να επιβάλει λογοκρισία σε ένα θεατρικό έργο, με τους προφανής κινδύνους που προαναφέραμε, από το δικαίωμα να αντιδρούν κάποιοι άνθρωποι που πιστεύουν ότι το περιεχόμενο του έργου θίγει και προσβάλλει τα θρησκευτικά τους πιστεύω. Γνώμη μας είναι ότι δεν μπορεί κανείς να τους το αρνηθεί. Δεν είμαστε υπέρ της άποψης ότι όταν ένα θεατρικό έργο ή ένα βιβλίο ή μια ταινία προσβάλει ιδέες και πρόσωπα που θεωρούμε σημαντικά θα πάμε να διακόψουμε τη δημοσίευση ή την προβολή τους αλλά δικαίωμα να τα καταγγείλουμε έχουμε. Ας σκεφθεί ο καθένας πως θα αντιδρούσε αν ένα έργο προσέβαλε αυτό που θεωρεί ως υπέρτατη αλήθεια και αξία τόσο βάναυσα όσο πιστεύουν οι χριστιανοί ότι προσβάλει τη θρησκεία τους αυτό το έργο. Επαναλαμβάνω, σαφώς και είναι ναζιστική η αντίληψη της απαγόρευσης και της λογοκρισίας αλλά δεν είναι καταδικαστέος και σκοταδιστής και όποιος εκφράζει τη διαφωνία του, η οποία όμως (το επαναλαμβάνω για να το εμπεδώσουν οι καλοθελητές) δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να οδηγεί σε απαγορεύσεις και τραμπουκισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια, συχνά, αργούν να δημοσιευθούν γιατί πρέπει πρώτα να ελεγχθεί ότι δεν είναι υβριστικά ή διαφημιστικά (κανένας άλλος έλεγχος δεν γίνεται) και επειδή το blog δεν είναι η δουλειά μας, αλλά το "ψώνιο" μας, ελέγχονται μόνο μια φορά τη μέρα.