Αξίζει να καταγραφούν ορισμένα στοιχεία για τον «ελληνικό» εφοπλισμό, όπως τα παρέθεσε στέλεχος του χώρου (ο επικεφαλής της εταιρείας «Petrofin» Τεντ Πετρόπουλος) σε εκδήλωση στα Ποσειδώνεια και τα αναπαρήγαγε - ποιος άλλος; - η «Καθημερινή» του εφοπλιστή Αλαφούζου. Πρώτον ότι «ο ελληνικός εφοπλισμός θα χρειαστεί περί τα 52,6 δισ. δολάρια, ώς τα τέλη του 2013, προκειμένου να χρηματοδοτήσει τις παραγγελίες που έχει δρομολογήσει».
Δεύτερον, ότι την τετραετία 2010-2013, οι ελληνικές παραγγελίες διαμορφώνονται σε 804 πλοία συνολικής χωρητικότητας 74,57 εκατ. τόνων Dwt. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της «Petrofin», «το 2010 θα χρειαστούν 8,15 δισ. δολάρια, το 2011 θα απαιτηθούν 12,9 δισ. δολάρια, το 2012 θα χρειαστούν 12,72 δισ. δολάρια και το 2013 περί τα 18,88 δισ. δολάρια. Για το 2010, οι παραγγελίες αφορούν σε 443 πλοία χωρητικότητας 37,6 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 269 είναι φορτηγά με συνολική χωρητικότητα 25,9 εκατ. dwt. Για το 2011, οι παραγγελίες ανέρχονται σε 287 πλοία, εκ των οποίων τα 184 φορτηγά και για το 2012 οι παραγγελίες ανέρχονται σε 67 πλοία, εκ των οποίων τα 41 είναι φορτηγά». Αντί σχολίου ορισμένα ρητορικά ερωτήματα; Πόσα από αυτά τα πλοία οι «πατριώτες» εφοπλιστές τα κατασκευάζουν στα ναυπηγεία που βρίσκονται τη χώρα μας; Δεύτερον, πόσους ναυτεργάτες από τη χώρα μας θα προσλάβουν, αν ληφθεί υπόψη ότι στα 3.900 ελληνόκτητα πλοία οι Ελληνες ναυτικοί δεν ξεπερνούν σήμερα τις 10.000;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια, συχνά, αργούν να δημοσιευθούν γιατί πρέπει πρώτα να ελεγχθεί ότι δεν είναι υβριστικά ή διαφημιστικά (κανένας άλλος έλεγχος δεν γίνεται) και επειδή το blog δεν είναι η δουλειά μας, αλλά το "ψώνιο" μας, ελέγχονται μόνο μια φορά τη μέρα.