Από www.902.gr
Συνάντηση με τον παγκόσμιο πρόεδρο της «Unilever», Paul Polman και τον
πρόεδρο Ευρώπης της εταιρείας «Jan Zijderveld», είχε ο Αντώνης Σαμαράς.
Ο πρόεδρος της πολυεθνικήςP. Polman απέδωσε εύσημα στη συγκυβέρνηση για τα αντιλαϊκά-αντεργατικά μέτρα και τις φιλομονοπωλιακές ρυθμίσεις που προώθησε και προωθεί, λέγοντας στον πρωθυπουργό «Συγχαρητήρια, βρίσκεστε στο σωστό δρόμο».
Διαβεβαιώσεις ότι η πολιτική ενίσχυσης του κεφαλαίου θα συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερη ένταση έδωσε ο Αντ. Σαμαράς. Όπως ανέφερε «πράγματι είμαστε στο σωστό δρόμο, αλλά πρέπει να ξεπεράσουμε δυσκολίες και εμπόδια. Η κατάσταση είναι δύσκολη, αντιμετωπίζουμε καθημερινά προβλήματα, με στόχο να τα λύσουμε. Πρώτη προτεραιότητά μας είναι η ρευστότητα για να ξεκλειδώσει η οικονομία».
Ουσιαστικά η συγκυβέρνηση υπόσχεται ακόμα πιο φτηνή εργασία, κίνητρα, φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις και εγγυημένα κέρδη στους μονοπωλιακούς ομίλους, καλώντας τους να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος της πολυεθνικήςP. Polman απέδωσε εύσημα στη συγκυβέρνηση για τα αντιλαϊκά-αντεργατικά μέτρα και τις φιλομονοπωλιακές ρυθμίσεις που προώθησε και προωθεί, λέγοντας στον πρωθυπουργό «Συγχαρητήρια, βρίσκεστε στο σωστό δρόμο».
Διαβεβαιώσεις ότι η πολιτική ενίσχυσης του κεφαλαίου θα συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερη ένταση έδωσε ο Αντ. Σαμαράς. Όπως ανέφερε «πράγματι είμαστε στο σωστό δρόμο, αλλά πρέπει να ξεπεράσουμε δυσκολίες και εμπόδια. Η κατάσταση είναι δύσκολη, αντιμετωπίζουμε καθημερινά προβλήματα, με στόχο να τα λύσουμε. Πρώτη προτεραιότητά μας είναι η ρευστότητα για να ξεκλειδώσει η οικονομία».
Ουσιαστικά η συγκυβέρνηση υπόσχεται ακόμα πιο φτηνή εργασία, κίνητρα, φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις και εγγυημένα κέρδη στους μονοπωλιακούς ομίλους, καλώντας τους να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Δεύτερη συνάντηση
Το Νοέμβρη είχε πραγματοποιηθεί και άλλη συνάντηση του πρωθυπουργού με
στελέχη της πολυεθνικής εταιρείας, με αντικείμενο τη στήριξη του
επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας να ξεκινήσει στην Ελλάδα την
παραγωγή ορισμένων από τα προϊόντα της.
Πιο συγκεκριμένα, όπως είχε γνωστοποιηθεί, η «Unilever» μεταφέρει στην Ελλάδα την παραγωγή 110 κωδικών σχεδόν αποκλειστικά για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης. Πρόκειται για επιχειρηματική κίνηση με στόχο τη μείωση του κόστους και την αύξηση της κερδοφορίας της, σε μια περίοδο που οι γονατισμένοι από τα αντιδραστικά μέτρα εργαζόμενοι μπορούν να αποδειχθούν πρώτης τάξης αναλώσιμη δύναμη για την πολυεθνική.
Πιο συγκεκριμένα, όπως είχε γνωστοποιηθεί, η «Unilever» μεταφέρει στην Ελλάδα την παραγωγή 110 κωδικών σχεδόν αποκλειστικά για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης. Πρόκειται για επιχειρηματική κίνηση με στόχο τη μείωση του κόστους και την αύξηση της κερδοφορίας της, σε μια περίοδο που οι γονατισμένοι από τα αντιδραστικά μέτρα εργαζόμενοι μπορούν να αποδειχθούν πρώτης τάξης αναλώσιμη δύναμη για την πολυεθνική.
Ποια είναι η «Unilever»
Έχοντας οδηγήσει σε οριστικό κλείσιμο εκατοντάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σχεδόν όλων των κλάδων της μεταποιητικής παραγωγής και έχοντας δημιουργήσει ένα μονοπωλιακό κολοσσό, που αποτελεί μονοπώλιο σε πολλούς κλάδους της βιομηχανίας ειδών πλατιάς κατανάλωσης, η «Unilever» αποτελεί συνομιλητή κάθε κυβέρνησης και της συγκυβέρνησης Σαμαρά, που διαχειρίζεται τις προοπτικές του συστήματος σε μια περίοδο βαθιάς και παρατεταμένης κρίσης.
Τη «Unilever» τη βρίσκουμε πίσω από είδη, όπως ελαιόλαδα και προϊόντα ελιάς («Άλτις»), μαργαρίνες («Βιτάμ soft» και «Becel Pro-activ»), φυτικά έλαια («Sol» και «Φλώρα»), φυστικοβούτυρο («Calve»), παγωτά («Μagic», «Algita», «Carte D' Or»), αφεψήματα και τσάι («Lipton»), κύβους, σάλτσες και σούπες («Knorr»), έτοιμα γεύματα ζυμαρικών («Knorr»), έτοιμα φαγητά («Food solutions»), Λανσιον Μητ («ZWAN»), κρύα ροφήματα φρούτων και λαχανικών («Κnorr Vie»), μαγιονέζες και σάλτσες («Hellmann's»), κατεψυγμένα προϊόντα («Iglo»), άλλα προϊόντα τροφίμων («Pummaro», «Carte d' Or», ζελέ, σαντιγί ή μπεσαμέλ).
Επίσης, προϊόντα οικιακού καθαρισμού (χλωρίνη «Klinex», «Cif»), απορρυπαντικά κ.ά. μαλακτικά ρούχων («Skip, Cajoline»), προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος «(Dove», «Lux»), προϊόντα στοματικής υγιεινής («Aim»), προϊόντα περιποίησης μαλλιών («Organics», «Ultrex», «Timotei»), αποσμητικά («Axe», «Rexona»), βαζελίνες, κολόνιες («Brut»), σαπούνια, κολόνιες.
Η πολυεθνική με τα περισσότερα από 44 δισ. ευρώ τζίρο το χρόνο, έχει εδραιώσει την κυριαρχία και την κερδοφορία της και στην ελληνική αγορά, μέσα από εξαγορές και συγχωνεύσεις, έχοντας καταβροχθίσει εκατοντάδες μικρές μονάδες παραγωγής, κυρίως από τον κλάδο των τροφίμων και έχοντας οδηγήσει σε περιθωριοποίηση και αφανισμό άλλες τόσες.
Ξεκίνησε με την εξαγορά της «ΕΛΑΪΣ» και στην πορεία εξαγόρασε δεκάδες μικρότερες ή μεγαλύτερες μονάδες. Τα τελευταία χρόνια είναι από τα ισχυρότερα μονοπώλια σε μια σειρά κατηγοριών προϊόντων κατέχοντας στις μαργαρίνες το 90%, στα ελαιόλαδα το 38%, στις σούπες και ζωμούς το 69%, στο τσάι το 82%, στον πουρέ το 32%, στις οδοντόκρεμες το 26%, στη μαγιονέζα το 54%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια, συχνά, αργούν να δημοσιευθούν γιατί πρέπει πρώτα να ελεγχθεί ότι δεν είναι υβριστικά ή διαφημιστικά (κανένας άλλος έλεγχος δεν γίνεται) και επειδή το blog δεν είναι η δουλειά μας, αλλά το "ψώνιο" μας, ελέγχονται μόνο μια φορά τη μέρα.